FAQ

Social tips

Sociale mediakanalen bieden bedrijven een enorm platform om op een informele manier om met hun doelgroep in contact te komen. Dat is een van de redenen waarom het als een krachtig marketinginstrument gebruikt kan worden. De informatie kan door gebruikers verder gedeeld worden via hun netwerk, dit zorgt voor een groter bereik.
Wanneer je ervoor kiest om met social media te werken, zorg er dan ook voor dat dit een vast onderdeel wordt van jouw bedrijfsvoering. Social media verliest haar effect als je dit er maar een beetje bij doet.

Onze berichten kun je makkelijk gebruiken op alle socials zoals bijvoorbeeld; Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter en Pinterest. Naast deze platformen zijn deze berichten natuurlijk ook prima te gebruiken voor op je televisie in je bedrijf of op je Narrow casting systeem. Wees niet bang dat je dezelfde berichten post als een collega, je hebt immers een eigen klantengroep die specifiek jou volgt!

Via social media kan je de consument bereiken die je niet kan bereiken via nadere marketing instrumenten. Je kan betrokkenheid met jouw merk creëren, communinities bouwen en 1op1 conversaties voeren.

Wanneer je auto- en garagebedrijven volgt op social media valt het op dat een deel van de bedrijven te weinig gebruik maakt van de mogelijkheden om via social media jouw huidige en potentiële klanten te bereiken. Degene die met social media werken vervallen vaak in het plaatsen van berichten over nieuwe modellen, verkochte auto’s en het aanbieden van een airco check in de zomer

Natuurlijk niet alleen aanbiedingen, occasions en afgeleverde auto’s. Maar vooral nieuwtjes, interessante en sfeervolle berichten. Social media is een hele mooie kans om op een informele manier in contact te komen met jouw klanten.

Wanneer je ervoor kiest om met social media te werken, zorg er dan ook voor dat dit een vast onderdeel wordt van jouw bedrijfsvoering. Social media verliest haar effect als je dit er maar een beetje bij doet. Het advies is dan ook om 2 tot 3 berichten per week te plaatsen.

Een hashtag begint met een # gevolgd door een woord zonder spaties. Het doel van hashtags is het groeperen van berichten over één en hetzelfde onderwerp. Het gebruik van een hashtag zorgt ervoor dat je bericht beter gevonden wordt.

Omdat het gaat om informeel contact is het verstandig om je en jij te gebruiken.

Bij uitstek geschikt om fanbase op te bouwen, laagdrempelig, veel gebruikt en loyaliteitverhogend. Een bedrijfspagina is dé manier om informatie te delen en acties en aanbiedingen te communiceren. Ook de mogelijkheid te reageren op vragen en klachten. Dankzij de ‘Vind ik leuk’-mogelijkheid ontstaat er een permanente binding, waardoor je klant ook al je updates ziet. Goed voor herhalingsaankopen en -contact. Vrienden van je klant zien ook dat hij/zij jouw bedrijf leuk vindt. Google houdt van Facebook-pagina’s dus dat is weer goed voor je SEO-marketing. Facebook is vooral populair bij ouderen en volwassenen.

Instagram is definitief doorgedrongen als social medium met meer dan 1 miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland. Foto’s zeggen meer dan woorden. Maar dan moet je als bedrijf wel goede foto’s hebben. De juiste hashtags, veel gebruikt op Instagram, maken jouw content goed vindbaar. Instagram is ideaal voor het laden van je merk met emoties, dus goed voor je merkbeleving. Instagram is echt specifiek gericht op gebruik op een smartphone. Gebruikers kijken gemiddeld langer op Instagram dan op Facebook. Instagram is een positief medium. Wordt vooral gebruikt door jongeren, van 18 tot 40 jaar. Daarboven is Instagram nog niet echt in de gratie, maar ook dat verandert snel.

Ooit bedoeld voor het opzetten en uitbouwen van je zakelijke netwerk maar nu het medium om te laten zien wie je bent en wat je in je mars hebt. Je bereikt je netwerk met updates maar ook met artikelen, zeg maar blogs maar dan blogs die eerder worden gelezen. Essentieel ook: het niveau is hoog. Veel beslissers dus, directeuren, managers, inkopers, ceo’s. Vaak zijn mensen die je graag zou willen spreken of mailen één handshake – één contact – van je verwijderd. Jongeren zijn niet of nauwelijks te vinden op LinkedIn. Wel late twintigers hoewel studenten aan HBO en WO ook een LinkedIn-profiel hebben. Verder iedereen van 30 tot 70 jaar.

Snel medium. Actueel, goed om nieuws te delen, dus makkelijk en handzaam. Vooral een tekstueel medium, hoewel foto’s het goed doen. Berichten met foto, illustratie of grafiek worden veel vaker bekeken en geopend. Interactief. Je kunt snel vragen stellen aan je klanten en je doelgroep. Je kunt als je nieuws en interessante inhoud tweet of retweet snel autoriteit opbouwen. Interactie is een essentieel ding op Twitter. Niet alleen maar zenden dus, maar ook de dialoog aangaan. Het is op Twitter makkelijk om een zakelijke band op te bouwen met je volgers. Je hebt snel zicht op de nieuwste trends. Dankzij hashtags en mentions kan je bericht snel een groter bereik krijgen. Twitter is niet populair bij jongeren. De vanaf-leeftijd ligt iets hoger dan bij Facebook, ongeveer vanaf 24-25 tot 30 jaar. Ook hier zijn vooral 40’ers en 50’ers fervente Twitteraars.

Wie in beeld te brengen diensten of producten te koop heeft, kan niet ontbreken op Pinterest. Maak een eigen account of het liefste een bedrijfspagina. Na Facebook en Instagram is Pinterest voor veel bedrijven hun grootste socialmedia-kanaal. Gebruikers zien Pinterest als een verzamelsite voor hun mooiste foto’s. Anderen zien het als een zich permanent ontwikkelend moodboard van hun eigen smaak. Daar wil je als merk, leverancier, producent of winkelier niet ontbreken. Van alle vrouwen die online actief zijn, gebruiken 42% Pinterest, en bij mannen is dat slechts 13%.

SocialMediabericht.nl

Je weet dat het belangrijk is om op een informele manier contact te hebben met je klantengroep. Social media is dan bij uitstek geschikt. Maar je hebt er in de dagelijkse hectiek geen tijd voor, je vindt het niet leuk, je bent er niet mee opgegroeid, hoe regel je dat dan? SocialMediabericht.nl gaat jou daarbij helpen! Lees hieronder hoe we dat doen en hoe het werkt.

SocialMediabericht.nl is een webshop waar auto- en garagebedrijven kant en klare social mediaberichten downloaden en direct kan plaatsen op je eigen socials. Deze berichten onderscheiden zich door sfeer, actualiteit en informatie.

Social credits is de meest flexibele manier om social mediaberichten te kopen. Je kan zelf bepalen hoe je de credits wilt gebruiken. Kies op de tarieven pagina de bundel die bij jou past en reken deze eenvoudig af via iDeal.

Na aanschaf van een bericht ontvang je deze op het e-mailadres dat gekoppeld is aan jouw account. Je ontvangt een ZIP file met daarin drie bestanden. Je hebt vervolgens 7 dagen de tijd om je Social mediabericht te downloaden.
Al je bestellingen kan je terugvinden in je eigen account omgeving.

Door het bericht te downloaden en te delen op je eigen socials. Hou ook onze socials in de gaten. Hierin krijg je regelmatig tips om optimaal gebruik te maken van social media.

Wees niet bang dat je dezelfde berichten post als een collega, je hebt immers een eigen klantengroep die specifiek jou volgt! Onze berichten kun je makkelijk gebruiken op alle socials zoals bijvoorbeeld; Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter en Pinterest. Naast deze platformen zijn deze berichten natuurlijk ook prima te gebruiken voor op je televisie in je bedrijf of op je Narrow casting systeem.

Iedere week zijn er nieuwe berichten beschikbaar die inspelen op het seizoen, actualiteit of het weer. Daarnaast maken wij ook leuke content met grappige aansprekende en verrassende acties die we voor je bedenken.

Met SocialMediabericht.nl heb je voor ieder seizoen en iedere actie leuke content die je kunt gebruiken op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Narrow casting en voor je eigen website. In no-time download en post je een bericht, zodat jij meer tijd hebt voor het echte werk.

Wil je met enige regelmatig via social media zichtbaar zijn voor je klanten? Registreer je dan in onze webshop en koop Social credit tegoed. Dit kun je doen via iDeal. Dit tegoed in de vorm van Social credits staat dan meteen op je account. Alle social mediaberichten die je download zullen van dit tegoed worden afgehaald.

Na het betalen van een Social creditbundel ontvang je op het e-mailadres dat is gekoppeld aan jouw account een BTW factuur. Zo kan je jouw aankoop gemakkelijk verwerken in je administratie.

Social credits zijn de meest flexibele manier om social mediaberichten te downloaden. Je kunt zelf bepalen hoe je de Social credits wilt gebruiken. Schaf de bundel aan die het beste bij jou past. Hoe meer Social credits je koopt, hoe voordeliger de prijs. In tegenstelling tot een maandelijkse downloadlimiet bij een abonnement, is er geen limiet van toepassing wanneer je Social credits gebruikt. Aangezien ze niet verlopen zolang je minimaal één keer per jaar op je account aanmeldt, kun je ze altijd gebruiken wanneer je ze nodig hebt.

Het opwaarderen van je tegoed kun je doen als je bent ingelogd in jouw eigen account. Na de betaling zal het tegoed in de vorm van Social credits worden gestort op je account en kun je direct dit tegoed gebruiken. Al je gekochte tegoeden zijn 365 dagen geldig voor gebruik.

Nee, je zit niet aan een contract vast. Je betaalt alleen per gedownload social mediabericht. Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van SocialMediabericht.nl stop je simpelweg met het gebruik ervan.

Bespaar met bundels die passend zijn voor ieder budget

BundelInhoudTariefKopen
Probeer het uit bundel​5 berichten 32,50 Excl. BTW
Lekker bezig bundel​9 berichten 54,00 Excl. BTW
Goed zichtbaar bundel​18 berichten 99,00 Excl. BTW
Super profi bundel​36 berichten 180,00 Excl. BTW